14. yüzyıldan başlayarak “Yedi Ölümcül Günah” zamanın Avrupalı sanatçıları için popüler bir konu olmaya başladı. Rönesans döneminin ünlü ressamı Pieter Bruegel de (1525-1569) bu popüler konuyu kullanarak “Yedi ölümcül Günah”ı ve bunların karşılığı olan cezaları kışkırtıcı bir görsellikle resmetti.
Resimlerin her biri benzer bir kompozisyon şemasına sahip. Bu gravürlerdeki çoğu şeyin neyi sembolize ettiği açık olmaktan çok uzak olsa da, ikonografinin bazısı yeterince doğrudan. Herbir resmin betimlediği günah önplanda kişileştirilmiş ve bu kişiye sembolik bir hayvan eşlik ediyor.
Şehvet
Şehveti temsil eden gravürün merkezinde çıplak bir kadının eli cinsel organına uzanmış ve göğsünü okşayan bir ifriti öpüyor. Bu resim ayrıca insanları ortalık yerde çiftleşirken resmederek, insanların kendilerini cinsellik konusunda hayvanlar gibi alçalttığına işaret ediyor.
Açgözlülük
Açgözlülüğü temsil eden bu resimde aşırı kilolu bir kadın ve üzerine oturduğu domuz açgözlülüğü temsil etmek üzere kullanılmış. Resmin arka taraflarında bir adam göbeğini bir el arabasıyla taşırken görülüyor.
Para hırsı
Para hırsının kişileşmiş hali günün modasına uygun olarak giyinmiş ve neşeli bir şekilde kucağına paraları biriktiren bir kadın olarak resmedilmiş. Hemen önünde zehirli bir kara kurbağası pusuya yatmış bir şekilde bekliyor. Kara kurbağası çok miktarda pislik ve benzeri şeyler yiyebildiği ve yine de daha sonra bulamayacağı düşüncesiyle bir kenara sakladığı için para hırsını simgeleyen bir hayvan olarak düşünülmüş. Hemen arkada bir tefeci ve onun eline düşmüş zavallı insanlar resmediliyor.
Uyuşukluk
Uyuşukluk pejmurde bir şekilde giyinmiş ve sırtını bir katıra dayamış halde uyuklayan bir kadın olarak kişileştirilmiş. Yanıbaşındaki sümüklüböcek de uyuşukluğu simgeliyor. Arkada bir dev öylesine uyuşuk ki kendi başına dışkısını yapamadığından bir grup insan ona dışkılaması konusunda yardım ediyor.
Öfke
Öfkenin kişileşmiş hali olan kadın Bruegel’in başka bir resminin konusunu oluşturan kişiyle aynı: Dull Gret. Resimde, bu gaddar savaşçı kadın, başına ok saplanmış bir halde ordusuyla birlikte savaş çadırından çıkarken görülüyor. Yanıbaşında ise öfkeyi simgeleyen bir ayı bulunuyor. Yukarıda ise tuhaf giyimli bir kadın dev, ağzında bir kama ve bir elinde zehir dolu bir şişeyle ters yöne doğru gidiyor.
Haset
Hasetin kişileşmiş hali olan kadın elinde tuttuğu bir kalbi kemirirken görülüyor. Yanıbaşında ise haseti simgeleyen bir hindi bütün ihtişamıyla kabarmış kendini gösteriyor. Arkadaki içi boş adam, hasetin insanın içini kemirip bitiren bir duygu olmasına işaret ediyor.
Gurur
Gurur ise fırfırlı yakalı korseli bir kadın olarak kişileştirilmiş. Kadın, aynadaki kendi yansısına gururla bakıyor. Yanıbaşında ise gururu simgeleyen tavus kuşu bulunuyor.
Bu yazı www.solakkedi.com internet sitesinden alıntılanmıştır.